The Arrivals Part 1 - Pengenalan

[postlink]http://dajjal-sudah-muncul.blogspot.com/2010/07/selamat-datang.html[/postlink]http://www.youtube.com/watch?v=SySm8evH1HEendofvid
[starttext]

[endtext]

17 comments:

Wan Perlis said...

aku x tgk lagi the arrival.apa yg sebenarnya berlaku

N.T.C @2003 said...

TENGOKLAH AKUPUN TGH TENGOK :)

Falcao said...

Documentari yang membuka minda.

Hani Sukses Dunia Akhirat said...

salam...siri the arrivals mmg best dan spatutnya wajib diihat oleh semua org terutama remaja... saya dah kumpul byk koleksi video2 mcm ni... dan artikel2 jugak... :) best!

Zainol Rashid Razali said...

Hani : u ada koleksi video cam ni ke.. leh send kat i tak

burhanuddin said...

memang kita kini telah berada dalam zaman dajjal hanya tak ramai ulama ulama yang berani menyatakannya atau mereka tak punyai ilmu atau mereka juga sebagai pengikut dajjal.

burhanuddin said...

cuba kita lihat diri kita hari ini.sistem hidup yang kita pakai hanya mengikut simata satu siDajjal yang hanya tahu tentang dunia sahaja sebab tak ingat atau lupa bahawa ada benda ghaib disebelah mata lagi.
kita hidup bertuhankan kebendaan ( materialisma)kebanyakan manusia merasakan dunia ini tak punya tuhan { Godless World)dan mersakan bbencana yang berlaku adalah natural disaster bukan hukuman dari Allah.ita juga terikut sama

burhanuddin said...

lihatlah cara hidup kita sistem sistem yang kita pakai sistem yang kita gunakan seharian.

Apakah sistem cara hidup kita mengikut Allah dan Rasul.Apakah sistem sistem cara hidup kita mengikut SUNNAH rasullullah.

atau

Kita semua ikut sistem simata satu yang diteras dan diterajui oleh YAHUDI dan NASRANI.semua cara hidup dan sistem mereka kita ikuti.
kita rasa cara hidup ISLAM ITU ASING. maka benarlah kata kata sabda rasulullah SAW

ISLAM ITU BERMULA ASING DAN IA KEMBALI ASING DAN BERUNTUNGLAH ORANG ASING.

LIHATLAH PERHATILAH KAJILAH FIKIR DALAM DALAM APAKAH KITA BENAR BENAR MUKMIN DAN MUKMINAH MENCINTAI ALLAH DAN RASUL TAAT DAN PATUH AKAN SETIAP PERINTAH ALLAH DALAM ALQURAN MELALUI SUNNAH RASULULLAH DITERJEMAH DAN DIJELASKAN OLEH ULAMAK MUKTABAR

burhanuddin said...

dalam menghadapi situasi ini carilah jemaah yang mengikut cara sunnah yang sebenarnya mungikut cara hidup rasulullah atau mengikut cara sahabat cara hidup ulamak muktabar. cara hidup yang mengikut islam mengikut sunnah .

bukan mengikut separuh saperti parti PAS , parti itu dah tak ikut islam. demokrasi juga tak ikut islam mereka mengambil separuh meninggal separuh islam.cara pendidikan juga ikut dajjal ikut yahudi ikut nasrani.adakah sistem pendidekan kita kita ikut Allah dan rasul. sama saja samaada sekolah cina sekolah india,sekolah yahudi sekolah kristian.bukankah cara sekolah ini kita ikut mereka.

Gua Syed said...

Jgn bercakap jika tidak cukup ilmu.. kelak akan binasa.. boleh bg pendapat tp jgn menuduh membuta tuli jika bkn kamu sendiri yg melihatnya kelak kamu akan tergolong dlm fitnah..

scarlettcrew87 said...

Assalam'alaikum

bkn ke the arrivals ni dibuat oleh org2 shia'? ada yg mengatakan bkn semua contents dlm ni mengenai hari qiamat bole dipercayai coz ia dtg dari shia'. wallahualam. sape yg tau harap2 share lah knowledge

Langbiru said...

wa'alaikumussalam scarlettcrew87...

bukankah semua content itu ada asasnya dari al-quran dan hadis ? soal perdebatan shia dan sunni wajar dibincangkan di topik lain.. di sini utk membuka minda ttg soal bahana freemason.. sama ada kita sedar atau tidak... semua orang terperangkap dalam jerat mereka..

Bard said...

Salam sejahtera buat semua,

Allah Ta'ala telah berfirman; antara maksudnya, Janganlah kamu mencerca Iblis, syaithan atau siapa-siapa pun. Bukankah kau telah kuberikan akal, mengapa tidak kamu memikirkan..?

Iblis dan syaithan itu makhluk Allah Ta'ala termasuk juga manusia, tidak kira sama ada ia banyak dosakah atau tidak. Semuanya adalah bekas kudrat iradat Allah Ta'ala jua.

Para sufi tidak langsung mencerca,menghina, mengutuk sebarang makhluk ciptaanNya. Semuanya akan dihitung amal perbuatan masing-masing. Kita cuma diminta berlindung dari hasutan,ajakan,godaan Iblis dan syaitahn termasuk nafsu yg dibekalkan kepada diri kita itu. Oleh itu wahai saudara2ku, marilah kita saling mengingat-mengingati sesama kita.

Kuatkan ilmu dan amal serta iman didada menghadapi hari berbangkit kelak. Segala prasangka buruk itu adalah ujian dari Allah jua. Mahu terima atau menolaknya.. terpulanglah kepada ilmu dan makrifat kita kpd Allah Ta'ala. Hidup kita ini saling tarik menarik antara satu sama lain.

Jika kita lemah iman, pasti kita akan terikut dan tunduk kpd hawa nafsu yg dipinjamkan itu.

Wallahualam.

Langbiru said...

terima kasih Bard di atas penerangan... Mungkin kita patut semak semula dalam al-Quran ada menyebut Allah melaknat Iblis :

"Dan sesungguhnya engkau (Iblis) ditimpa laknat terus-menerus sehingga ke hari kiamat". - Surah al-Hijr ayat 35.

Jika Allah melaknat Iblis dan menghalaunya dari Syurga dan memberi tempoh sehingga Hari Kiamat sebelum Iblis, Syaitan serta mereka yang mengikutnya akan dimasukkan ke Neraka..

Nauzubillah...

cikulet said...

selepas tgk beberapa video ni..aku taknak jejak dah kaki kat sunway pyramid tu..huhu

azmalsabri said...

Sbenarnya, kita diseru supaya bersatu... lihatlah.. ramai yang sudah menemui jalan yang sebenarnya. Pada masa tu, ( kiamat ) masing - masing dengan hal masing masing..

wendy skydragon said...

I LIKE THIS VIDEO VERY MUCH IM NOM 1 FAN OF ARRIVALS hahahah JUST JOKE

Post a Comment